Brev:
Vil ikke sove i sin nye seng
8. maj 2009
Alder:
18 mdr.
Vil ikke sove i sin nye seng
Hej Helen
Vores dejlige søn på 18 mdr. har sovet i sin tremmeseng på sit eget værelse siden han var 7 mdr. gammel. Det har aldrig været noget problem at putte ham. Han bliver lagt i seng, når vi kan se, at han er træt. Vi siger godnat og forlader værelset, hvorefter han selv falder i søvn i løbet af meget kort tid.
Det skal dog nævnes, at jeg for nogle uger siden begyndte at have svært ved at putte ham (hans far kan sagtens). Han græd og skreg og kunne slet ikke overskue, at jeg gik fra ham. Jeg tror han var helt vildt morsyg i den periode, men det er næsten gået over nu, og jeg kan nu de fleste gange putte ham uden de store protester.
Nu har vi så købt en fin juniorseng til ham. Der er en sengehest for, som er 3/4 af sengens længde, således at han selv kan kravle op og ned af sengen i ben-enden. Vi satte den ind på hans værelse hvor den gamle seng stod før og lod den gamle seng blive på værelset (står i forlængelse af den nye). Han vil gerne kravle op og ned af den nye seng i løbet af dagen, og sidder gerne og leger med sit legetøj i den, men da vi her til aften skulle putte ham for første gang i den nye seng, gik han helt i spåner. Han hylede og skreg, lavede flitsbue og blev ved med at kravle ud af sengen.
Jeg lagde ham stille og roligt tilbage i sengen flere gange og sagde, at han skulle sove, men han blev mere og mere ked af det. Efter ca. 1/2 times kamp gav vi op (vi havde begge prøvet at putte ham med de samme ritualer som altid). Vi lagde ham i hans gamle seng og efter et par minutters protester lykkedes det hans far at få ham til at slappe af og så sov han efter få minutter.
Hvordan vænner vi ham bedst til den nye seng?
Vi købte den nye seng for at han selv kunne stå ud af sengen om morgenen og komme ind til os.
Med venlig hilsen
Jonas´ mor