Brev:
Natteroderi - 12 mdr.
11. maj 2009
Alder:
12 mdr.
Natteroderi - 12 mdr.
Hej Helen,
Kan du hjælpe - Marcus bliver 1 år i slutningen af maj men det er noget værre natteroderi vi er ude i. Han klynker mindst en gang i timen hele natten, nogen gange oftere og hvis ikke man går ind til ham med det samme, trøster ham og/eller giver sut, så vågner han helt op og SÅ tager det tid før han sover igen. Han rejser sig også MEGET ofte op i sengen i forbindelse med at han klynker......
Hans dagsrytme er således (ca tider):
05:30 Seneste tidspunkt hvor han vågner helt.
05:45 Han får en flaske mælk (vi giver ham mælk om morgenen og vælling om aftenen så vi er sikre på han får en del væske. Han er ikke super god til at drikke meget af kop og har haft nogle ture med meget hård mave).
06:45 Han får lidt brød, ost, kødpølse, frugtmos, vand, han spiser ikke det hele men lidt af hvert.
08:15 Han bliver lagt til sin formiddagslur som varer alt fra 45 min til 1½ time.
Han får lille snack når han vågner (lidt rugbrød eller riskage) + bliver tilbudt vand.
11:00 Frokost
Han bliver lagt til at sove efter frokost. Tidspunktet varierer lidt, afhængig af hvor lang tid han sov til formiddag. Han sover alt fra 45 min til 1½ time.
14:00 (el når han vågner) lidt brød, frugt og mælk
16:30 Lidt brød
17:30 aftensmad
Aften ritualet starter ca. 18:30 med bad.
19:00 Vælling
Han sover de fleste dage et sted mlm 19:45 og 20:45, efter en længere kamp.
Herefter starter de mange gange hvor han klynker. Nogen gange kan han godt sove 1½ time før det starter, andre gange er han igang næsten med det samme.
Vi er ved at blive godt TRÆTTE af manglende søvn. Hvad kan vi gøre for at få ham til at sove i længere tid af gangen?
Han sover på intet tidspunkt 13 timer om dagen. Max er 12 timer på en rigtig god dag og det er med en meget afbrudt nattesøvn. Faktisk fungerer hans lurer bedre, hvor der godt kan være 1½ time i træk uden et pip fra ham.
Med venlig hilsen
os