Brev:
Hun græder og pylrer hele dagen
11. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Hun græder og pylrer hele dagen
Kære Helen.
Har brug for endnu et råd fra dig:-)
Min datter er en værre pylregøj for tiden. Det er efterhånden ved at drive mig og resten af familien til vanvid.. Hvis hun skal sidde/ligge på gulvet selv, så græder hun. Selvom jeg sidder lige ved siden af, i sofaen. Hvis hun skal være hos andre end mig, græder hun. Så snart jeg overgiver mig for at få ro, er hun svært tilfreds og smiler til sin far... Og går så straks i gang med at lave spilopper.
Hun kan kravle, og har gjort det siden hun var 6 1/2 mdr, så det er ikke fordi, hun ikke kan komme hen til os. Det er lidt svært og hårdt hele tiden at være på. Især når storebror på 27 mdr også vil have tid med mor. Sommetider er jeg ved at blive sindssyg, og føler mig som er serviceorgan. Så rykker min datter i mig, så min søn. Føler aldrig jeg har 5 min selv! Min mand har ikke megen tålmodighed, så det er oftest mig, der hænger på begge unger. Og det er mig min søn kommer til, hvis han vil noget.
Familien mener, det er fordi jeg forkæler min datter, og fordi jeg ammer, at hun er så "morglad" og ikke vil være ved andre. Kan huske min søn også havde en periode, men det har aldrig været så slemt. Ham ammede jeg ikke...
Min mands svar på det her pyleri er at lade hende ligge lidt. Fx når der skal ryddes op efter maden osv.. Har bare svært ved det, når hun virkelig græder og er dybt ulykkelig. Og det er altså hele dagen dette her står på. Hvis jeg skal sove længe, græder hun indtil jeg står op, selvom min mand prøver alt for at trøste..
Hvordan takler vi dette her? Det går meget ud over storebror, da jeg ikke er en blæksprutte:-(
Hilsner fra Jannie
Ps Hvis jeg fx sætter mig på gulvet er det bedre og så leger hun. Men hun kommer hen til mig mange gange, som om hun ligge skal tjekke, at jeg stadig er der..