Svar: Hypermobil?
7. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Cathrine
Din datter lydder helt bestemt til at være hypermobil og det er så vidt jeg ved arveligt. Man skal dog passe på med at diagnosticere børn som hypermobile, da børn jo generelt er mere mobile end voksne i deres led.
Jeg ved desværre ikke nok om betydningen for din datters hofter og vil derfor forelå dig at spørge lægen. Hvis din datter er meget hypermobil, så vil det sandynligvis være en god idé at du får en henvisning til en fysioteraput, som kan give dig nogle øvelser du kan lave med hende, for at styrke hendes muskler. Det skal naturligvis være en som har forstand på børn,- måske kan din sundhedsplejerkse fortælle dig om ikke der er ansat en fysioterapeut i kommunen, hvor du bor.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske