Brev:
Ændret adfærd, dreng på 10 mdr
7. maj 2004
Alder:
9 mdr.
Ændret adfærd, dreng på 10 mdr
I løbet af de sidste 2-3 uger har alt ændret sig herhjemme; søvn, madvaner, humør ALT!
Det startede med at Magnus blev syg for knap 3 uger siden (9½ mdr). Han var meget sløj og ville kun sidde og putte hos sin mor. Han er ved at være ovenpå igen, er dog en smule snottet.
Siden sygdommen har han ikke ville spise ”rigtig” mad; kun grød, yoghurt, kiks o.lign. Jeg har prøvet alt: ladet ham selv spise ”happere”, givet ham noget at gnave af etc. Det er klart værst til aftensmaden, hvor han giver sig til at græde/skrige så snart han ser maden!
Mad i ”happere” bliver bare smidt på gulvet.
Det skal siges, at fra han var 8 mdr har han spist det samme som os andre i familien.
Derudover er hans søvn forandret: Fra at være en nem dreng der blev puttet i egen seng, faldt i søvn alene på 5 min. og måske skulle have sutten 1 gang pr. nat er han nu noget mere krævende.
Han græder som pisket, når han kommer i seng. Når han endelig falder i søvn efter 30-45 min. (vi sidder i værelset ved siden af og går ind og trøster engang i mellem eller sidder ved hans seng) sover han kun til ca. 23 hvor han er meget ulykkelig og derfor kommer ind i vores seng og sover videre.
Hans opførsel har også ændret sig; hvis han ikke får sin vilje skriger han! Han spænder op i en bue og SKRIGER og det kan han blive ved med længe!
Jeg synes generelt han virker irreteret og vred og han græder meget. Han smiler og griner ikke særlig ofte mere.
Magnus startede i dagpleje for ca. 2 måneder siden. Det går ok, dog har dagplejemoren haft ferie og Magnus har været syg, så han er nok ikke 100% indkørt endnu.
Dagplejemoren siger at det går fint, hvilket også er mit indtryk da Magnus er glad for hende. Hun siger dog at han tit græder, hvis han skal sidde lidt selv mens hun fx pusler eller mader én af de andre. Magnus kravler ikke endnu!
Har du nogen idé til, hvad der kan være galt? Vi er snart helt desperate herhjemme.
Magnus’ Mor