Brev:
Skippe morgenluren
7. maj 2004
Alder:
16 mdr.
Skippe morgenluren
Hej Helen
Allerførst tak for en rigtig god brevkasse.
Min datter er nu snart 16 mdr. efter en lidt dårlig start i dagpleje går hun nu i vuggestue, hvor hun har været i 2 mdr.
Problemet, hvis man kan kalde det det, er hendes morgenlur. Hun bliver vækket omkring 5.45. Hun er klar til at sove igen omkring 8.30 og sover så 1 times tid i vuggestuen, hvorefter hun blir vækket. Kl 11.30-12 sover hun igen sammen med de andre. Personalet siger at hun sidder ca 30 min og vågner op, hos en af dem og at hun så er lidt pjevs. Det synes jeg er synd, men samtidig synes jeg heller ikke hun skal sove fra 10-12 og så være vågen mens alle de andre sover.
Den dag jeg møder sent, ligger jeg hende allerede kl 7.30, og hun sover faktisk med det samme og kan klare sig til frokosten.
Jeg har sagt til personalet at de bare kan ligge hende der ved 7.30 tiden, men det passer vist dårligt med deres morgenpause.
Jeg har prøvet at lade hende sove til hun vågner om morgenen. Det blir til 30 min mere, og hjælper ikke på morgenluren.
I weekenden er det meget forskelligt, hvordan hun sover, nogle dage tager hun en morgenlur på 2 timer og sover så ikke mere resten af dagen, andre gange skipper hun den.
Personalet har desuden gjort mig en smule 'bekymret'. De kan IKKE forstå at en pige på snart 17 mdr, skal sove så meget. Hun sover i gennemisnittet 3 timer på en dag og ml 10 og 11 timer om natten.
Håber du kan give mig et par gode råd og undskyld, hvis det blev lidt rodet:-)
Knus Mette