Brev:
Flaske om natten - 8 mdr.
21. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Flaske om natten - 8 mdr.
Hej Helen.
Det går rigtig godt med Gustav, han er begyndt at spise godt (for det meste), og begynder nu at spise mere og mere af det mad vi får. Han er lige blevet 8 måneder.
vores dagsplan ser nogenlunde sådan ud:
6-7 vågner.
ca. 8 lidt grød (ofte spiser han her kun meget lidt).
ca 9. puttes til formiddagslur
ca 10.30-11. vågner og får evt lidt frugt
11.30-12.30. middagsmad i form af bondebrød med diverse slags pålæg. Spiser nogle dage en hel skive bondebrød!
13.30-1430 tilbydes 150 ml allomin 1 og puttes til en eftermiddagslur
1530-1600 vågner og får evt lidt frugt
17.30 aftemsmad i form af mosede grøntsager + evt lidt kød (fiskefrikadelle eller andet), pasta moset lidt ud (han elsker også at sidde med pastaskruer selv i hånden). Nogle gange får han mad på glas, fx lasange fra Hipp.
19-1930 tibyders flaske og puttes.
2300 tilbydes flaske inden vi går iseng
02-03 vågner nogle gange og er sulten, tilbydes så flaske. de andre nætter sover han igennem, men kan så fx vågne kl 0530 og være sulten. så får han en flake og sover så lidt videre i vores seng.
Som du kan se er nætterne ofte præget af lidt uro. Om dagen bliver han jo tilbudt 3 hoved + 2 mellem måltider, men han spiser ofte ikke de vilde mængder (pånær til middag).
Vi spekulerer på om han får nok mad? Om det er derfor han vågner om natten.
Burde han kunne sove igennem uden mad nu?
Ville en flaske med vælling inden han skal i seng evt være løsningen? Hvad synes du om det?
Hvordan synes du ellers vores plan ser ud, og er der noget du tænker vi kunne gøre anderledes, så han sover bedst mulig nu om natten?
Det skal lige tilføjes at Gustav nu næsten kravler (kryber rigtig meget og hurtigt). Så motorisk får han også brugt meget energi nu end tidligere, og vi tænker at det måske også er derfor han sover uroligt?
Glæder os til at høre fra dig Helen. Dine svar er altid brugbare.
Med venlig hilsen
Lisa