Brev:
Måltider, lure, putning
22. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Måltider, lure, putning
Hej Helen,
Jeg har samlet lidt spørgsmål sammen, som jeg håber du vil hjælpe mig med.
Min dreng er nu 4½ måned og jeg er begyndt at give grød til middag. Han spiser alt det han bliver tilbudt og synes ikke at få ubehag i maven. Han har dog stadig kun afføring med 5-7 dages mellemrum - er det for lidt når han er begyndt at få mos? Derudover ammer jeg - han har aldrig fået MME. Er det OK at give et stort måltid til middag eller er det bedre med 2 små når han så gerne vil spise?
Det skal siges at han sidste gang han blev vejet kun havde taget 100g på om ugen og ikke var vokset i længden (efter ca 3-4uger). Når han ammes mister han interessen efter ganske få minutter og jeg kan ikke få ham til at tage andet bryst. Der skal altid en lur til før han vil spise igen. Jeg er bare lidt bange for om han får mælk nok. Han vil ikke have sutteflaske og jeg vil kun kunne give MME i kop - men det er han jo ikke ret god til, så det vil ikke blive til så meget.
Han spiser 1-2 gange nat/tidlig morgen, så han kompenserer ikke om natten for det han evt mangler om dagen. Skal jeg tænke at han tager hvad han har behov for eller skal jeg give lidt mere grød - der er jo MME i??
Mht. hans lure - hvor længe er det så normalt at de er vågne mellem lurene i hans alder? Jeg synes det er meget svært at vurdere hvornår han er træt. Jeg har ham oppe ca 2 - 2½ time - er det passende og hvornår begynder det at kunne være længere tid?
Sidste spørgsmål - har du et godt forslag til putning uden amning. Jeg ammer for at være sikker på at han er fyldt op - men hvis ikke han gider ammes, så er han MEGET svær at få til at falde til ro og putte. Gode forslag? Synes han bliver pylret, ked og overtræt hvis putninge trækker ud.
Håber ikke mit brev var alt for langt.
På forhånd tusind tak for dit svar.
Kærlig hilsen
Mille