Brev:
Trøske - 4 mdr.
4. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Trøske - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig ang. amning og suttebrik. Jeg vil skynde mig at sige at de problemer jeg havde den gang er løst.
Min lille datter på 4½ måned ammer fint uden ammebrik og vokser som hun skal. Du anbefalede at skifte ammestilling. På et tidspunkt var vi oppe på 5 forskellige positioner i huset, alt efter hvilket bryst hun ammede. Men det bevirkede at vi brød de onde cirkler. Jeg kæmpede og kæmpede til omkring 2 måneders alderen og til sidst lykkedes amningen til ug+.
Jeg vil absolut sige at har været det værd. Idag ammer vi uden brik og hvor det passer os. Det kan betale sig at kæmpe selvom det kan se helt umuligt ud.
Nu har jeg imidlertidig et andet problem.
Vi døjer simpelthen med trøske. Først prøvede jeg med danskvand. Det hjalp ikke en disse. Så gik jeg til lægen. Der fik jeg en recept på mycostatin. Udover at få utrolig meget fedtet stads på fingrene syntes jeg ikke det var særlig effektivt. Jeg spurgte lægen igen. Hun ,at så måtte vi bare leve med det. Det har vi så gjort et par måneder.
Nu synes jeg bare ikke det er sjovt mere. Den lille gnaver på sine fingre (jeg ved godt, hun skal det - men klør det også?). Og mine bryster er helt lyserøde og det gør ondt når vi starter på at amme.
Er der virkelig ikke et eller andet vi kan gøre (som virker)?
Hilsen
Marianne