Svar: Hvilken brystpumpe?
9. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Louise
Der findes naturligvis gode og dårlige brystpumper på markedet, men desværre er det meget forskelligt, hvad jeg hører om de forskellige. Det der er super hos den ene mor, fungerer bare ikke hos den anden.
Man kan sige, at hvis man skal malke ud dagligt og flere gange om dagen, så er en elektrisk malkemaskine at foretrække. De små håndpumper er gode, hvis man bare skal malke ud en enkelt gang eller to, men ikke til dagligt brug.
De mest effektive maskiner er de store, som man lejer. Falck udlejer malkemaskiner og det gør flere at de større bebyudstyrsforretninger også. Om der er forskel i prisen ved jeg ikke.
Tilsidst vil jeg lige sige, at det jo ikke er sikkert at du behøver at malke ud denne her gang, selv om du skulle gøre det med din ældste søn. børn er jo forskellige, så det kan jo godt være at barn nr. 2 har en anden sutteteknik og amningen kan lykkes uden problemer. Dertil kommer at du jo i kraft af at have ammet/malket ud før også har fået arbejdet med din vorter, således at hvis dine vorter tidligere har været lidt flade og din søn derfor havde svært ved at få fat, så kommer de måske lettere frem denne gang.
I stedet for at gå ud og investere allerede nu, så kan du jo se tiden an og se hvordan det går for dig og den lille ny.
Held og lykke med den forestående fødsel og amning
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske