Brev:
Input til madplan - 8 mdr.
25. maj 2009
Alder:
8 mdr.
Input til madplan - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig, idet at jeg godt kunne tænke mig at få lidt input til videre forløb mht spisning og nedtrapning af MME. Julie fylder 8 mdr om en uge.
Vi har haft en del problemer med at Julie var/(nogle gange stadig) forstoppet. Dette gav sig til udtryk i at hun mistede appetiten og vi kunne næsten ikke få noget grød i hende. Hun kunne godt have flere dage, hvor hun nægtede at spise andet end MME. Men nu har vi foreløbigt haft 5 rigtig gode dage, hvor hun har guffet rigtig meget mad i sig ved alle måltider. Det er simpelthen så dejligt! Vi har også for ca. 5 dage siden taget hendes natflaske fra hende, som hun plejede at få kl. 0100. Dette har hun accepteret fuldt ud og sover helt igennem fra kl. 1930- ca 0600.
Jeg vil skrive vores madplan nedenfor og håber at du vil kigge den igennem og se om det ser fornuftigt ud.
kl. 0630-0700 morgenmad: Øllebrød m revet æble og smørklat, ca. 50 ml vand af kop.
leger og tumler
kl. 0830 Flaske: Drikker ca. 120-140 ml MME
lur kl. 0900-0945
kl. 1000 frugtmos ca. ½ dl, 1 ostehaps, frugt i hånden, ca. 50 ml vand af kop
Leger mm
kl. 1200 frokost: hjemmelavet grøntsagsmos(laves grovere og grovere) lavet med sødmælk og fedtstof + hakket kød. agurkestave, brødskorper eller lign, ca. 50-80 ml vand af kop
1330 flaske MME drikker ca. 120-140 ml.
lur......30 -90 min (hvilket jeg syntes er lidt i underkanten, men sådan er det vist bare for tiden. )
kl. 1600 frugtmos, jordbær el lign i hånden. vand af kop ca. 50 ml.
kl. 1800 mad som til frokost af forskellig variation
kl. 1900-1930 flaske m MME drikker lige fra 50-200 ml.
sover indtil ca. kl. 0600 uden natflaske.
Hun har som sagt sovet igennem hele natten og vågner ikke. Det tager jeg, som et tegn på at hun kan klare sig igennem uden MME/vand. Hvis hun vågnede om natten ville jeg gerne tilbyde hende vand, men det gør hun jo ikke.
Men jeg tænker stadig om hun får væske nok??
Hun har gode tunge bleer når vi skifter hende.
Syntes du at madplanen ser fornuftig ud??
Hvornår kan vi trappe hende ud af den næste flaske??
På forhånd tak og tak for tidligere svar
Med venlig hilsen
Sara