Brev:
Amning og skemad - hvordan kommer vi videre?
26. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Amning og skemad - hvordan kommer vi videre?
Kære Helen!
Tak for dit sidste svar. Så blev Maj næsten 7 mdr (d. 28.) og har nu kravlet afsted i en lille uge. Hun er så dygtig =). Hun er dog nu begyndt at ville rejse sig op ved ting. Det er vi lidt kede af, det er jo lidt tidligt. Skal vi tage hende væk fra tingene, eller skal vi lade hende gøre det?
Hun bliver lidt ked af det når vi tager hende væk. Vi passer selvfølgelig godt på hende, men den anden dag da jeg skulle ud med skraldespanden stod hun op af køleskabet da jeg kom tilbage. Bandit!!! Der kan jo hurtigt ske noget.
Vi er efter dit sidste brev kommet lidt mere igang med skemaden. Hun er dog stadig ikke særlig glad for koppen, så hun har stadig brug for mange gange amninger om dagen.
Dagen ser nu sådan ud.
ca 4-5.30 ammes (puttes tilbage i egen seng, ellers er det sjovere at rykke far i næsen end at sove videre) Sover til ca 6-6.30
7.00. Havregrød, eller flerkornsgrød med lidt frugtmos.
ca.9.00. Lidt frugtmos, og en skorpe. evt blød frugt at gnaske i. Ammes og puttes til formiddagslur (sover til ca 10.30)
ca 12. Fuldkornsgrød med frugtmos (har prøvet med øllebrød, men adrrr) eller grønsagsmos med kødboller. Agurkstav eller rugbrød i hånden, evt ostestav
ca 12.30 ammes og puttes til middagslur. Sover til ca 13.30-14.
ca. 15. Lidt tykmælk (sødmælk) med frugtmos. Ammes.
noglegange powernap kl 16.30
ca.17.30. Grøntsagsmos med kød eller fisk evt banan til eftermad. ammes
Får evt kartoffelbåd eller kogte grøntsager at gnaske i mens vi spiser, evt et stykke flute. (elsker det)
ca 19.30-20. ammes og puttes til nat
Får tilbudt vand i kop til alle måltider men drikker max et par mundfulde. Kan godt finde ud af det men bliver sur og ked af det. Vi har også prøvet vand i flaske og af tudkop med samme resultat. Hvad gør vi skal jo snart til at skære ned på amningerne?? Og hvor skærer vi først.
Jeg starter på arbejde 1/8 og begynder at køre hende ind i institution fra 15/7. Regner med at blive ved ved putte-amningen og den tidlig morgen indtil hun er omkring et år.
Hvordan kommer vi videre? På forhånd mange tak.
Mange hilsner fra
Susanne