Brev:
Bide
26. maj 2009
Alder:
16 mdr.
Bide
Hej Helen,
Nicholas har siden har fik tænder godt kunne lide og bide. Hver gang han bider, siger vi nej Nicholas ae ae og viser ham hvordan man aer. Derhjemme går det rimelig ok, men i vuggestuen er det slemt og de andre forældre er begyndt at klage over at deres børn kommer hjem med bidemærker, hvilket jeg selvfølgelig godt forstår. Jeg ville heller ikke være lykkelig for at et andet barnet bider min dreng, men..... hvad skal jeg gøre?
Vi har prøvet at sige nej ae ae, vi har skældt ud, vi har prøvet at "snakke" med ham, han har fået en markering på hånden, på munden (Samme hårdhed som et kys) medens der bliver sagt bestemt NEJ det MÅ du ikke - Det gør ondt. Vuggestuen siger de har prøvet alt og heller ikke ved hvad de skal gøre. De går rundt efter ham for at stoppe eventuelle bid, men de kan jo ikke være over ham hele tiden.
I går da jeg hentede ham sad han i en højstol og græd. Jeg fik at vide han blev "straffet" fordi han igen havde bidt. De fortæller ham "du er sat her fordi du bed xxx og det må du ikke... Jeg ved at personalet er MEGET glad for Nicholas og kun vil det bedste for ham, så jeg er sikker på at de ikke har nogle negative følelser for ham, der kan spille ind.
Vi er overbevist om at han ikke gør det for at være ond. Han er altid glad når han gør det og det er som regel på folk han kan lide. Der har kun været en enkelt gang hvor det næppe var kærligt ment: Der er en pige i vuggestuen som har det mest forfærdelig gråd og min søn gad åbenbart ikke høre på hende længere og kravlede hen og puttede sutten i munden på hende, hun spyttede den ud, han puttede den tilbage i munden, hun spyttede den ud og efter nogle forgæves forsøg tog han hendes arm og bed hende....
Det gør virkelig ondt at høre at der bliver klaget over min søn, men hvad mere kan jeg gøre?
Han har altid sin sut på sig. Ville gerne af med den om dagen, men uden sutten bider han endnu mere og putter ALT i munden... og jeg mener virkelig ALT!
Har du nogen forslag til hvordan vi kan få ham til at stoppe med at bide?
På forhånd tak
Pia