Svar: VEGA testen
26. maj 2009
Alder:
16 mdr.
Hej igen
Som sundhedsplejerske arbejder jeg ud fra sundhedsstyrelsens retningslinier og i forhold til allergiudredning så lyder de på blodprøver, priktest og vurdering af læge med speciale i allergi.
Jeg kan derfor ikke anbefale de alternative metoder, men må henvise dig til speciallæge :o)
Med hensyn til at allergiteste før 2 års alderen så kan man godt gøre dette. Det er sådan, at jo yngre barnet er, jo mere usikkert vil resultatet af de prøver man tager ofte være. Men med en dreng på 1½ år, så vil man normalt fint kunne teste for både fødevarer, husdyr, støvmider, pollen osv. og finde ud af om der er noget han ikke kan tåle. At få ham undersøgt for allergi nu, forhindrer jo ikke at man supplerer med nye undersøgelser, når han bliver ældre, tværtimod har man så nogle tidligere prøver at sammenligne med og det kunne måske i sidste ende give et bedre billede ...
Håber du kan bruge disse tanker lidt videre, fortsat held og lykke:o) Og god pinse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske