Brev:
Vil ikke spise mosen - dreng på 6 mdr.
26. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise mosen - dreng på 6 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dine gode råd sidst. Jeg har nu et spørgsmål igen, der denne gang drejer sig om mos.
William er lige 6 mdr. og har fået grød med frugtmos siden han var 4 mdr., hvilket han har været glad for. Da han blev 5 måneder begyndte vi med mos, som han har spist - men ikke med særlig stor glæde.
Jeg prøvede så for et par uger siden at give ham lidt nye grøntsager, hvilket han bestemt ikke brød sig om, ligesom jeg for et par dage siden kogte en hønsekødssuppe til ham, som jeg purerede med en lille smule kød i - hvilket han bestemt heller ikke kunne lide. Jeg synes, det er gået meget ned ad bakke med mosen, så jeg nu har meget svært ved at få noget i ham overhovedet - han slår skeen væk og brokker sig efter et par mundfulde (for 3 uger siden tog han 1 dl). Mos på glas glider lettere ned, men jeg ville jo gerne give ham hjemmelavet mos.
Har du nogle råd til, hvad jeg skal gøre? Jeg tænker, om jeg gør noget galt, siden det går tilbage? Jeg tænker også, at jo mere det bliver "et projekt" at få mos i ham, desto mindre lyst til det får han jo nok - vil gerne have gjort spisningen til en god oplevelse for ham og synes vi er kommet ind i en lidt dårlig cirkel, selv om han stadig spiser sin grød om morgenen med velbehag, men aftensmaden går ikke helt så godt desværre.
De bedste hilsner
Louise