Brev:
Søvn og mad - min datter på 6 mdr.
26. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn og mad - min datter på 6 mdr.
Hej Helen
Min datter nærmer sig nu de 6 måneder og i ca halvanden måned har vi kørt grød og grøntsagsmos ind. Først 2 uger med grød til frokost. Derefter 2 uger med grøntsagsmos til frokost og grød til aften (her droppede vi en flaske MME som vi ellers tidligere havde givet - da jeg regnede med at den faste føde kunne gøre det ud for den). Og endelig 2 uger med grød til formiddag, frugtmos til eftermiddag og grøntsagsmos til aften. Alle efterfuldt med amninger lige bagefter.
Det er gået ganske fint og hun tager godt fra.
I de første 2 uger ændrede det natten til det positive. Hun blev da kun ammet ca. kl. 2 og igen først til morgen kl. 6. Hun bliver puttet kl. 19.
Men siden vi introducerede flere måltider med fast føde dvs. efter 2 uger er det gået den forkerte vej. Nu vågner hun konsekvent hver 2½- 3 timer og vil ammes.
Og værst af alt - det kan tage mig op til en time at få hende til at sove igen. Hvor jeg tidligere bare kunne lægge hende tilbage iseng og max bruge 5 min. til at lægge en hånd på hende.
Hvad er det der er sket - og hvad kan jeg gøre.
Jeg tænker om hun måske ikke får nok mælk om dagen? Men hun siger selv ret klart fra når hun har fået nok. Måske jeg skulle introducere en flaske MME igen om aftenen inden putning.
Hvad tror du der er sket? Og hvad kan jeg gøre?