Svar: Nattesøvn og dagpleje
27. maj 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Charlotte
Anabell er kun knap 1 år gammel og jeg synes det lyder som en rigtig god idé at fortsætte med mælken et par måneder endnu og se om ikke tingene ændrer sig lidt efterhånden.
Hun er naturligt træt efter en lang dag i dagpleje, hun vågner om natten, drømmer, søger jer - fysisk kontakt efter at have været væk fra jer i mange timer, hun finder trøst ved at få flasken og sover derefter roligt videre til næste morgen og en ny aktiv dag starter.
På nuværende tidspunkt lyder det altså som om at hun har behov for den flaske, på sigt, kan I skære indtaget lidt ned, så hun får mindre og mindre og helt kan undvære. Man skal dog også overveje at det måske er et reelt behov for væske, I ved jo ikke præcist hvor meget hun når at drikke i løbet af dagen og hvis hun ikke indtager nok i dagtimerne, ja så må hun naturligt få det om natten.
Du fortæller at hun sen aften drikker 300ml - det er en del og hun lyder til at være tørstig. Kan du ikke tale med dagplejer, forældre osv. som passer hende, om at de skal være opmærksom på at give hende væske nok i dagtimerne?
Men lige nu, det lyder som sagt helt fint at give hende flaske og få hende beroliget videre i søvnen på den måde :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske