Brev:
Vil ikke ligge i barnevogn
27. maj 2009
Alder:
1 mdr.
Vil ikke ligge i barnevogn
Hej Helen
Jeg har en dreng på næsten 7 uger, som ikke kan lide at ligge i sin barnevogn. Han græder og græder og græder, når vi lægger ham i den for at gå tur. Da ingen af os er tilhænger af at børn skal græde sig i søvn, er vi nu gået lidt i stå i forhold til det projekt.
Vi har prøvet at lægge ham, når han allerede sover. Og det går også fint, lige indtil han vågner, så er han bundulykkelig hele vejen hjem og kan kun trøstes ved at blive taget op.
Vi har også prøvet at lægge ham, når han skal til at sove ellers. Og så er han bundulykkelig i nærmest 20 minutter, før han falder i søvn.
Vi er nu begyndt at lægge ham, når han er vågen og i godt humør, og så gider han at ligge der, hvis alt er slået ned, så han kan se os, ca. 15 minutter, så bliver han ja, bundulykkelig og derefter kan han godt falde i søvn.
Men jeg kunne jo godt tænke mig, at vi kunne finde en måde, hvor han ikke på et eller andet tidspunkt græder hjerteskærende, og hvor vi kan gå længere end 20-30 minutter.
Min teori er, at han ikke forstår, at vi er lige i nærheden. Han er meget kropskontaktsøgende i forhold til, når han skal sove lur ellers, og han føler sig ganske alene, når han ligger i sin barnevogn.
Må vi bare være tålmodige, fordi han vokser nok fra det? Eller kan vi gøre et eller andet?
Som alternativ, for jeg vil ud med ham, har jeg købt en slynge, som han gerne sidder og sover i. Hvilket også underbygger teorien om manglende kropskontakt og barnevogn.
Håber du kan kaste nogle guldkorn efter os.
Mange hilsner
AH