Brev:
Mad og begynde at tygge
28. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Mad og begynde at tygge
Kære Helen
Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.
Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.
Nu kommer der så et helt almindeligt spørgsmål: han er 7 måneder nu og dagsplanen ser således ud:
4-5: 120 ml MME
7: står op
7.30: Øllebrød med frugtmos. Vand i kop
9: A38 med frugtmos. Vand af kop
9.30-11:lur
11.30: grøntsagsmos med torskerogn. Ristet rugbrød/agurk i hånden. Vand af kop
13.30: 180 ml MME og lur på 1½ time
16: frugtmos. rugbrød i hånden. Vand af kop
17.30 grøntsagsmos med det kød/fisk vi skal have. Vand af kop.
18.30-19: 180 ml og puttes til natten
23: 200 ml MME
Han spiser alt så længe det er blendet. Hvis der bare er antydning af en klump i, spiser han næsten ingenting. Så mine spørgsmål er; hvordan kommer vi videre fra blendet mad? Skal vi bare mose det med gaffel og så er det bare det han får serveret? Hvornår er det de begynder at spise rugbrødshapsere?
Et andet spørgsmål er; hvornår holder de op med morgenflaske? Trapper man langsomt ud og giver mindre og mindre hver dag eller er det en kold tyrker med risiko for at han så ikke sover videre til kl.7 som han plejer?
Med venlig hilsen
Signe