Brev:
Grød og mos - hun vil ikke spise ....
28. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Grød og mos - hun vil ikke spise ....
Hej Helen
Vi har en dejlig datter på knap 6 måneder.
Hun er flaskebarn og drikker ca. 150 ml 5-6 gange i døgnet. Hun er en stor pige på 66 cm og 9 kg.
Da hun var 4 mdr. startede vi med at tilbyde hende grød/mos.
Vi har prøvet snart alle slags grød med og uden frugtmos i alle mulige konsistenser. Hun er lige ved at kaste op hver gang hun skal spise det. Vi har prøvet med samme type grød i en uge, hvor vi så har skiftet. Det er det samme. Hun vil bare ikke spise det!! Hun åbner ikke munden, og hvis vi får hende til det får hun brækfornemmelser.
Jeg har også prøvet med øllebrød og havregrød. Det er præcis det samme.
Vi har holdt pauser flere gange, men lige lidt hjælper det!
Hun vil gerne ha' frugtmos (dog kun 1/3 af glasset pr. måltid).
Vi er bange for at hun får "dårlige vaner" og at det bliver endnu sværre at få hende til at spise grød/mos når hun spiser frugtmos, fordi det er så sødt.
Hvad vil du råde os til vi gør??
Hun er meget interesseret i vores mad siden hun var 3 mdr. men hun vil bare ikke spise det vi tilbyder hende....
Glæder mig til at høre fra dig!
Hilsner
Line