Brev:
Overvejer alternativ til amningen - 5 mdr.
28. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Overvejer alternativ til amningen - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg har ofte benyttet mig af dine gode svar til andre læsere. Så nu vil jeg selv prøve, og håber på du kan hjælpe mig videre..
Vi har en dejlig glad dreng på præcis 5 mdr. Han er super skøn, og rigtig godt med på alle måder.
Han har lidt rigtig meget af mavekneb fra han var 3 uger til han blev 3 mdr. og siden han var 3 uger har han sovet på maven.. også i sin barnevogn, d.v.s at vi starter turen med han ligger på ryggen og så falder han i søvn, han vågner så som oftest efter ca 45 min. og sover videre hvis jeg vender ham til maven..
Han har sovet igennem (6 t.) om natten fra han var ca 1 mdr. Det skal så siges han sover knapt så godt om dagen, sover oftest 45 min af gangen. Det har så ændret sig lidt på det sidste hvor han tager 1 - 1 1/2 time om morgenen, og så er det meget varieret hva han sover efterflg., hvilket jeg synes gør det meget svært at tilrettelægge resten af dagen mht. hans mad, og hans lure, da det så kan falde sammen med han bliver træt og falder i søvn, men så er sulten en time efter og vågner. Så jeg synes virkelig det er svært at have en nogenlunde fast madplan for ham.
På det sidste føler jeg, der er gået lidt hårknude i det, og det er blevet til en masse klatspiseri ved brystet, måske også fordi jeg så giver ham en tår inden han skal sove i håb om han så kan tage en god lur, men han måske ikk er rigtig sulten.
Han har fået grød/mos fra han blev 4 mdr, og han elsker det !! Nu er han begynt at få 3 måltider om dagen, så dagen ser nogenlunde sådan her ud:
1) 05-06 ca. vågner i egen seng og kommer over og spiser (bryst) og sover videre hos mig.
2) 07 ca. Vi står op.
3) 08-09 (afhængig af pkt. 1) risgrød m. sveske evt. bryst efterflg. Sover ca 1 - 1 1/2 t.
4) 11 -12 frokost grøntsagsmos
og så er der ikk mere plan over vores dag, da det varierer så meget hvordan han sover og spiser (da det er klatspiseri) andet end han får noget mos ved 18 tiden.
Jeg må indrømme at jeg overvejer alternativ til amningen, da jeg virkelig godt kunne tænke mig lidt struktur over måltiderne, så vi måske kunne slippe for al det småspiseri i løbet af dagen. Egentlig ville jeg havde det ok, med at slutte med amningen..Da jeg ikke synes det fungerer optimalt. (hvilket alternativ vil du foreslå?)
Håber ikke mit brev blev for rodet..
Venlige hilsner
Diana