Brev:
Putning og søvn - 12 mdr.
28. maj 2009
Alder:
12 mdr.
Putning og søvn - 12 mdr.
Hej Helen,
Min datter på 12,5 måneder er blevet meget svært at putte. I en lang periode var hun utrolig nem, vi gav hende flasken og kunne ligge hende lige efter, hvorefter hun selv faldt i søvn indenfor 5 min.
Men nu kæmper hun en kamp hver gang hun skal sove. Hun græder og sparker med benene. Hver gang hun er liiige ved at falde i søvn, og øjnene kører rundt i hovedet på hende af træthed, så begynder hun at sparke med benene igen og bliver urolig og vågner op - og sådan kan det blive ved længe.
Hvis jeg ligger hende i sengen begynder hun bare at græde uhæmmet meget, og hun falder kun i søvn i vores arme. Også selvom jeg prøver at lade hende ligge i et lille stykke tid.
Hun sover heller ikke vildt godt om natten, vågner flere gange og græder, hvor jeg går ind til hende og giver hende sutten og ligger dynen omkring hende. Dette får hende oftest til at falde til ro igen med det samme. Men hvorfor vågner hun så ofte og græder? Kan det være mareridt så mange gange om natten?
Jeg skal lige tilføje at hun har væske i begge ører og skal have lagt dræn på tirsdag. Det kan måske også noget at sige med opvågningerne om natten.
Men er det ellers normalt i denne alder at de kan skifte fra at være så nemme til at blive helt umulige at putte?
Med venlig hilsen
den lidt frustrerede