Brev:
Svær at få til at sove om dagen
29. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Svær at få til at sove om dagen
Hej Helen
Jeg skriver til dig ang min 5 måneder gammel dreng. Han får grød 3 gange dgl og jeg ammer ham to gange. Til nat får han vælling ( i samarb med egen sundhedspl.)
Han sover natten igennem. Blir puttet kl. 19.30 og sover indtil kl. 6-6.30 næste morgen. Jeg går ind og gir ham vælling inden jeg går i seng kl. 22 ca. Så det fungerer rigtig godt og vi har ingen problemer med at putte ham om aftenen.
Det har vi til gengæld om dagen. Når han viser træthedstegn ligger vi ham ud - giver ham sut og bamse samt fortæller ham at han skal sove. Det går også fint de første par minutter. Men så går det galt. Han begynder at græde og vi går ud og giver ham sut og bamse et par gange.
Vi kan godt trille ham i søvn, men dette er jeg dog lidt imod da han selv skal falde i søvn. Han skal i dagpleje om 2 mdr. - dagplejemoren triller jo ikke børnene i søvn.
Er det en forkert tankegang jeg har? Skal jeg bare trille ham i søvn? Synes det er lidt synd, at han skal græde sådan inden han falder i søvn...
Jeg har tænkt om jeg putter ham for tidlig, men han viser tydelige træthedstegn og han er meget aktiv når han er vågen. Han vil bare ikke overgive sig til trætheden.
Mange frustrerede hilsner
Marianne