Brev:
Min datter vågner efter 30 minutter
10. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Min datter vågner efter 30 minutter
Først: 1000 tak for nogle rigtig gode svar og en fantastisk brugbar hjemmeside!
Og så til mit problem:
Jeg har en datter på 4½ måned. Hun har fra fødslen ikke været hvad man kan betegne som et "nemt" barn, hun har været urolig, grædende og har haft enormt meget brug for kropskontakt (har aldrig kunnet ligge selv i mere end 3 minutter). Hun er smilende og glad og i det hele taget en utrolig dejlig pige når hun er mæt og udhvilet, og motorisk synes jeg hun også er dygtig (ruller fra mave til ryg, elsker at sidde/stå og hoppe osv.)
Om natten er hun god - kommer i seng ved 21-tiden, sover til ca. 2, bliver ammet og sover igen til kl. 5, bliver ammet igen og sover videre til kl. 7-8-stykker om morgenen. Det er ikke noget problem. Men om dagen....!
Hun bliver træt ca. 2 timer efter hun vågner om morgenen - gnider øjne og "brokker" og kommer så ud og sove i barnevognen. Der sover hun PRÆCIS 30 minutter og vågner så. Og vi kan IKKE få hende til at sove igen, selvom vi har prøvet alt - kørt ture, vugget hende i voksiposen, ladet hende stå (har dog ikke ladet hende stå og græde, da jeg er meget imod det!).
Og sådan fortsætter det så resten af dagen: Hver gang hun kommer ud at sove eller bliver lagt ind i seng, sover hun præcis 30 minutter og vågner så igen.... Dvs. hun sover 4-5 gange á 30 minutter.
Det betyder at jeg føler at hele dagen går med at få hende til at sove - for der går ikke længe fra hun er kommet op til hun bliver træt igen. Hun pyldrer derfor meget, og det er simpelthen så hårdt, synes jeg. Jeg får heller ikke rigtig lavet noget i løbet af dagen, men det er jo hvad det er...
Det skal siges at hvis jeg ruller hende i barnevognen, kan hun godt sove længere - så kan hun tage op til 2½-3 timer (dog ikke altid), men jeg må indrømme at jeg altså ikke orker at gå så længe hver dag!
Har du et råd til hvad vi kan gøre? Og kan du fortælle mig hvorfor dælen hun vågner efter præcis 30 minutter? Tror du hun vil vokse fra det?
På forhånd mange tak!
Venlig hilsen
Rikke