Brev:
Forlængelse af lure om dagen
30. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Forlængelse af lure om dagen
Kære Helen.
Jeg har en søn på 4 mdr. som indtil for et par dage siden har været vugget i søvn på armen for at sove. Vi har nu valgt at tage kampen op og forsøger at lære ham at falde i søvn selv i håb om at han derved også kan sove længere lure af gangen.
Han har for første gang i dag kunne falde i søvn af sig selv - det to også ca. 25 min, men uden gråd. Han har bare den vane at han vågner efter ca. 30-45 min hver gang... Og han er selvfølgelig ikke udhvilet hvis jeg tager ham op. Men han protestere helt vildt hvis jeg bare prøver at give ham sutten og går ud igen.
Før hen har jeg taget ham op og vugget videre i armen for på den måde at få ham til at sove videre - men da vi forsøger at komme væk fra denne dårlige vane, vil jeg helst ikke tilbage til den løsning.
Jeg har også forsøgt at stå og kigge når tiden er ved at være til at han plejer at vågne, for at se om han selv kan falde i søvn igen - men nej.
Mit spørgsmål er nu om du har nogen forslag til hvordan jeg kan hjælpe ham lidt videre i hans søvn så han kan tage nogle længere lure?
Eller skal jeg bare indse at han ikke sover længere lure om dagen og tage ham op efter de 30-45 min, selv om han ikke er udhvilet? (men så har han bare brug for mange små lure om dagen)
Han sover okay om natten. Får et drømmemåltid ved 23 tiden og vågner så ca. ved 3-4 tiden og får mad og så igen ved 6-7 tiden. så det er kun dagen der er et problem.
Glæder mig til at høre fra dig