Brev:
Har mistet interessen for grød
30. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Har mistet interessen for grød
Hej Helen,
Tusind tak for en supergod brevkasse. Den har været en god guide i mange situationer ;o)
Jeg har et spørgsmål vedr. grød/skemad.
Min dreng er lige blevet 5 mdr. Han er en glad og velfungerende charmetrold ;o) Siden han var 4 mdr. begyndte jeg at give ham til lidt grød engang imellem (dvs. ikke fast hver dag). Dette spiste han med velbehag. Jeg gav ham det altid på et tidspunkt, hvor han var veloplagt og glad, samt et stykke tid efter amningen.
Men for lidt over en uge siden har han fuldstændig mistet interessen for det. Han vil ikke åbne munden, men vender bare hovedet væk. Han bliver ikke sur, men gider bare ikke. Det er kun når jeg tilbyder ham vand at han åbner munden, men det tror jeg lige så meget er fordi han synes det er sjovt, for han snakker lystigt ligeså snart glasset når munden ;o) Det skal lige tilføjes at på det tidspunkt hvor han mistede interessen for grøden, havde han lige haft én dag med feber og lidt forstoppelse (ved ikke om det har nogen betydning??).
Jeg ammer ham fuldt ud, med undtagelse af en flaske mme 2 til aftenstid, da det mætter ham mere til natten. En oversigt over hvordan dagen forløber, kan jeg desværre ikke give dig da der ikke er nogle rigtige regelmæssigheder i den. Samtidig har han aldrig været den store syvsover i løbet af dagen, men heldigvis sovet godt om natten for det meste.
Men hvordan får jeg ham til at interessere sig for grød igen? Synes det er lidt frustrerende, da det ellers lige gik så godt!! Bliver helt bange for om han nogensinde får lyst igen!!!
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Anja