Brev:
Nye fald-i-søvn-teknikker
3. juni 2009
Alder:
12 mdr.
Nye fald-i-søvn-teknikker
Hej Helen.
Mange tak for din sidste svar vedr. min datters problemer m at falde i søvn om aftenen. Det satte virkelig det hele i et nyt lys.
For at udbedre at jeg nok har forsinket processen med at hun bare ligger sig ned og sover selv, frem for at fremme den, har vi nu i de sidste par dage forsøgt at genopbygge hendes tillid til os og soveværelset :-). Altså har min mand eller jeg været dernede indtil hun sov. Og hun har heller ikke været ked af det på samme måde som før. Kun de sidste minutter inden hun sover, hvor hun bare er så træt så træt. Dér ligger hun sig ikke bare, men skal ligges og vi holder hænderne på hende.
Planen er, at når hun begynder at sove hurtigere, og altså er blevet mere tryg v sovesituationen, at vi så begynder på at gå og komme tilbage.
Jeg vil også inden for nærmeste fremtid stoppe helt med at amme. Hun er jo den sidste tid kun blevet ammet inden hun skal sove om aftenen, og jeg håber på, at når hun ikke længere bliver det, at hun nemmere vil sove (pga sukkeret i mælken).
Men som det ser ud nu, kan jeg stadig ikke se vejen frem mod at vi putter hende og hun selv ligger og roder rundt og så sover.
Mine spørgsmål er:
Er det rigtigt af os, først at genskabe tilliden ved ikke at gå fra hende, og så derefter begynde at gå fra og til. Er det vejen frem?
Og kan det virkelig passe at der stadig er så stor forskel på nætterne. Nogen nætter skal hun slet ikke have hjælp men sover selv fra ca 19-5.30. Andre nætter er vi nødt til at have hende op et par gange og hun er måske vågen fra 3-4...
Med venlig hilsen
Line