Brev:
Mere grød?
3. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Mere grød?
Hej Helen
Jeg har en søn fra den 21/12 08 - så han er snart 5 1/2 mdr gammel. Han er ca. 70 cm og vejer ca. 8 kg.
Mads dagsrytme ser således ud - vågner ca. kl. 5 - ammes - sover lidt videre til ca. kl. 6.30. Får flaske ca. kl 8 og puttes til formiddagslur kl. ca. 9. Her sover han et par timer og når han vågner får han risgrød eller hirsegrød med lidt frugt eller sveskemos. Han puttes igen ved en 13 tiden og sover ca. 1,5 time, vågner og får flaske. Han puttes til sen eftermiddagslur ca. kl. 15.30 og sover en lille time. Ca. kl 17 ammes han lidt og får grønsagsmos. Han puttes ca. kl 20 efter han har fået en flaske. Derefter sover han hele natten.
Han ammes ikke så meget længere, da jeg er ved at forsøge at vænne ham fra, da han heller ikke længere har den store interesse herfor. Hans flasker er blå allomin ca. 200 ml - er det mon nok til hans størrelse. Han spiser hele sine portioner, når han får grød - hvornår må jeg begynde at give han noget andet grød - havregrød til morgen osv?? Han får lidt vand eller MME af kop til sin grød - men han er endnu ikke så god til at drikke af kop, så det bliver ikke til så meget. Ser hans dagsrytme ellers alderssvarende ud?
Han er ikke så god til at sidde endnu - han kan sidde på skødet af os og når jeg sætter ham i skråstolen prøver han også selv på at sætte sig lidt mere op - hvornår må jeg forsøge at sætte ham i højstolen med lidt "pakket" rundt om ham for at holde sig.
Tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Lone