Brev:
Reagerer voldsomt på lyde
5. juni 2009
Alder:
4 mdr.
Reagerer voldsomt på lyde
Hej Helen
Tak for dine gode råd - hvor har din brevkasse bare tit hjulpet mig.
Jeg skriver til dig nu, fordi jeg er meget i tvivl om, hvorfor min søn på 4½ mdr. reagerer som han gør.
Når han hører lyde som fx. en vandhane der løber hurtigt, en blender der startes, en plastikpose der skratter og en kaffemaskine der brummer meget, så begynder han ofte at græde/skrige.
Det starter med at han stivner i hele kroppen, så bliver hans øjne stirrende og så begynder han at græde.
Jeg har tænkt meget over, hvorfor han reagerer sådan, og det gør mig egentlig meget bekymret.
Er det fordi han er bange, fordi det gør ondt i ørerne eller ....
Han har for et par uger siden haft mellemørebetændelse, så jeg tænker også på, om det kan have noget med det at gøre.
I øjeblikket er han hårdt ramt af rotavirus, så han har haft høj feber og været tæt på en dehydrering. Imens han har været syg nu her, har han reageret endnu mere voldsomt på lyde. Bare vi hoster om natten, så stivner han og begynder at græde.
Har du et bud på, hvad der kan være galt?
Mange hilsner
mig