Brev:
Glemme at trille?
5. juni 2009
Alder:
7 mdr.
Glemme at trille?
Hej Helen,
Min søn på knap 7 mdr har trillet siden han var knap 5 mdr (altid fra ryg til mave, gider ikke rigtig ligge på ryggen, så hvis han triller fra mave til ryg, ligner det, at det er et uheld). Hver gang jeg ligger ham ned på ryggen, går der 2 sek., så er han trillet om på maven, så han kan komme omkring.
Han kryber rundt og har gjort det, siden han var 5½ mdr.
Men her for et par dage siden holdt han op med at trille. Når jeg ligger ham på ryggen, ligger han og prøver på at dreje sig lidt (lidt ligesom før han lærte at trille). Hvis jeg lader ham ligge, bliver han ked af det. Hvis jeg kommer hen til ham, og lokker ham med noget legetøj og lige støtter ham lidt på numsen, triller han rundt, og er så glad igen og kryber afsted i høj fart og er overalt, som han plejer. Jeg synes, det var lidt bedre her til morgen, hvor han trillede selv et par gange, men det er ikke så sikkert som før, hvor det virkede helt naturligt for ham. Han virker ikke til at have ondt, men som om han simpelthen lige har mistet teknikken - kan det passe?
Jeg er ikke bekymret for, om han lærer det igen, men jeg synes da, at det er lidt mærkeligt. Kan han pludselig have mistet taget på, hvordan han gør? Han er begyndt at sidde lidt selv, begynder at prøve at rejse sig ved ting (det har han dog ikke helt kræfter nok til endnu) og er ellers rigtig aktiv, glad og nem, som han plejer.
Lige en lille ting til: Kan det, at han kryber rundt og er rigtig god til det (kan let komme over "forhindringer" som dørtrin osv. og kan få ret meget fart på) gøre, at han ikke så let vil lære at kravle? Jeg mener, mange børn bliver vel motiverede til at lære at kravle for at komme omkring, men den "motivationsfaktor" kan Magnus jo ikke have, når han i forvejen kryber sådan rundt?
Mange hilsner fra Magnus' mor