Brev:
Samvær med overnatning
5. juni 2009
Alder:
15 mdr.
Samvær med overnatning
Hej.
Jeg flyttet fra min samlever da vores datter fylde 1 år.
I starten var samvær hos faren 2 eftermiddag om ugen og en dag i weekend. Allerede fra jeg flyttet vil han have en 7/7 ordning. Det vil jeg slet ikke være med til pga. hendes alder.
Jeg er den primær omsorgsperson. Jeg holdt barsel i 1 år, han holdt i 9 dage da hun blev født.
Han blev ved med at "presse" for at hun skulle overnat og jeg foklaret at hun lige skulle fald til i den ny lejlighed inden. Hun sov nemlig ikke den første måned.
Nu har han hende til overnatning 1 nat om ugen.
Vi nærmer os sommerferien og jeg vil gerne hold ferie hos min veninde (de andre børns gudmor) i ca. 5 dage. Hun er den nærmeste familie jeg har i landet og bor i Sønderjylland. Jeg bor på Sjælland.
Men jeg tør snart ikke tag afsted for faren siger at så vil han til Bornholm og besøge hans familie i ligeså mange dage med vores datter.
Jeg mener ikke at et barn på 15 måneder kan klar at være væk fra moren i så langt tid. Hun er ikke gammel nok til at forstår hvorfor jeg ikke er der.
Jeg har forslået faren at vi begge tager til rådgivning hos statsforvaltning, men ved at der er meget lang ventetid.
Jeg er flyttet pga. en psykisk voldig forhold og prøver så vidt som mulig at samarbejde med faren. Men en gang i mellem er jeg bange for at stå fast og sige min mening om samvær og kan let overgiv mig for at undgå en konflik hvor jeg bliver jordet totalt.
Spørgsmålet er så om jeg er helt galt på det eller om min opfattelse af hvad et barn kan klar på 15-17 måneder rigtig nok?
Jeg havde først regnet med at vores pige skulle hav flere overnatninger i træk efter hun var 2½-3 år. Men faren siger at foreningen far og alle psykologer siger at hun sagtens kan klar det allerede nu.
Jeg har i forvejen 2 voksen børn med en anden og aldrig haft problemer med samvær.