Brev:
Lange nætter
7. juni 2009
Alder:
8 mdr.
Lange nætter
Hej Helen
Vi har lidt problemer om natten herhjemme. Hannah er knap 8 måneder, og hun har aldrig været så god til at sove om natten. Hun har tilgengæld næsten altid sovet fint i sin barnevogn om dagen.
Da hun var 6 måneder anbefalede vores sundhedsplejerske, at vi prøvede "at sætte hårdt mod hårdt" og brugte Godnat og sov godt. Det virkede egentlig fint. Hun begyndte at sove bedre. Da hun var ca 7 måneder, fik hun bryst kl. 20, et drømmemåltid (vælling) kl 23, og vågnede nogle gange kort op ved 3-tiden og andre gange ikke. Ved 5-6-tiden blev hun ammet i vores seng.
Men her de sidste 3 uger er det gået helt skævt igen. (hun har fået sin første tand, er begyndt at kravle og er blevet meget morsyg).
Hun er svært at få til at sove om aftenen, og hun vågner ca. hver anden til hver tredie time og er fuldtstændig ulykkelig og utrøstelig. Det eneste det hjælper, er hvis jeg lægger hende til brystet. Når jeg prøver at tage hende fra søger hun, og begynder forfra, hvis hun ikke får brystet.
Det ender med, at jeg tager hende med ind i vores seng, hvor hun så sover ved brystet.
Vi har igen prøvet at bruge Godnat og sov godt-metoden, men det virker slet ikke, tværtimod bliver hun fuldstændig hysterisk og ulykkelig.
Vi er lidt i tvivl om, hvordan vi skal gribe det om. Vi trænger virkelig til søvn, og vi er ved at løbe tør for ideer.
Vi prøver at følge den dagsplan, som du har anbefalet andre herinde, men hvad skal vi gøre om natten?
Vi synes at det er svært at vurdere om hun er sur eller helt ulykkelig. Hun småbrokker ikke, men græder og vrider sig i sengen. Vi har prøvet at sætte os ved siden af sengen og nusse hende, men det er ikke nok, hun skal op og helst ammes.
Mange hilsner
de trætte forældre