Brev:
Skift til juniordyne, sovestillinger og kravle
7. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Skift til juniordyne, sovestillinger og kravle
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål ang. overgang til juniordyne mv.
Vi har indtil videre kun brug babydyne til vores datter - jeg er meget "hysterisk" med at hun evt. kan få den over hovedet så har altid bundet den fast i fodende på en af tremmerne - det har givet ro i sjælen, selvom der næppe er nogen grund til bekymring.
Vores datter er begyndt og trække i dynen, fordi hun vil lege "gemmelege" eller "borte borte tit tit" lege.... ja der er mange måder og holde sig vågen på :-) - nu hvor vi vil skifte til juniordynen - er der nogen risiko ved at hun kan blive kvalt i dynen, den er jo meget større end babydynen? Min sunde fornuft siger mig at hun med sin alder nu kan fjerne den hvis den genererer eller også ville hun græde hvis hun har brug for hjælp?
Hun okser i øjeblikket rundt oppe i sengen og ender ofte med og ligge og sove på maven - er det ok? Hun kan sagtens trille fra maven til ryg og omvendt men der er jo ikke den sammen plads til og vende sig tilbage til f.eks ryggen i en smal seng med tremmer som på gulvet når hun leger - ofte går jeg ind til hende og vender hende tilbage til ryggen - er det nødvendigt hvis hun selv ligger sig på maven, siden eller midt i sengen?....... om morgenen når vi henter hende ligger hun ofte ovenpå dynen - men det burde måske hjælpe med den større dyne som ikke så nemt kan sparkes af ?
Hun sover meget uroligt for tiden. Hun kravler stadig ikke men i dagtimerne er hun flittigt oppe på alle fire og står og rokker frem og tilbage, men pga af vores trægulv/klinter så skubber hun sig "bare" baglæns selvom hun ligger på et tæppe - er det en hindring for at hun begynder og kravle? Hun nærmer sig 9,5 mdr så synes jo nok hun snart burde kunne :-)
Glæder mig til og høre fra dig.
Hilsner en glad mor