Brev:
Mælk igen - sødmælk og mme
7. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Mælk igen - sødmælk og mme
Kære Helen
Så er der endnu meldt sig et spørgsmål ang. mælk mv. til vores datter på snart 9,5 mdr.
Vi har nu prøvet igennem et par måneder og tilbyde vores datter sødmælk på kop - hun nægter og drikke det - er det normale "opstarts problemer" og hvor vigtigt er det ? Vi og vuggestuen har bedre held med lidt sødmælks youghurt naturel med forskellige topping så det får hun trods alt.
Vi laver pt hendes havregrød på 200 ml mme istedet for tidligere halv vand og halv mme. Skulle vi istedet blandet lidt sødmælk i sammen med mme istedet ?
Hun får nu 2 flasker mme i døgnet (aften + sen aften). Hendes eftermiddagsflaske blev droppet for ca. 1 uge siden efter vuggestuen måtte opgive og få hende til og tage den :-)
Forleden da hun var lidt halv sløj afviste hun den sene aften flaske og sov således igennem til næste morgen kl. 7 på hendes aftenflaske (ca 200 ml)..... jeg tænker jo... hvis hun er i stand til og sove igennem uden den sene flaske, er det så nødvendigt og give hende den ? Burde hun ikke vågne naturligt af sig selv hvis hun brug for den ? De efterfølgende par dage tog hun den igen (200-240ml) - men er det ikke sådan at hun altid vil være i "stand" til og kunne drikke lidt hvis hun får det tilbudt... bare noget jeg har hørt fra mødregruppen... :-) ?
Det skal siges ,at det fungerer fint med at jeg tager hende ind til os og give hende flasken i mørke og ligger hende tilbage i sengen og hun sover videre... men det virker bare stadig lidt forkert og "vække" hende når hun ikke selv beder om den.. håber du kan følge min tankegang :-)
I og med vi laver havregrøden på 200 ml + aftenflasken vil hun jo få dækket sig behov for 400 ml (jern osv). det ville måske og få hende til og drikke lidt mere vand, mælk om dagen hvis vi "springer" den over - eller hvad vil du anbefale?
Jeg er lige startet op på job igen.. så vi skal jo ikke ud i at hun begynde og vågne kl. 5 istedet.. så hellere beholde det som det kører nu. Min egen sundhedsplejerske sagde at måske hun ville kunne sove igennem fra 20-07 uden noget når hun startede i vuggestue pga hun ville være så træt og udmattet.
Glæder mig til og høre dine råd/vejledning.
Hilsner en glad mor