Brev:
Middagslur - nej tak
7. juni 2009
Alder:
23 mdr.
Middagslur - nej tak
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål omkring middagsluren.
Carolina er nu 23 mdr. og jeg synes indimellem vi, i weekenderne har svært ved at få hende til at sove middagslur. Det er især hvis vi har lavet noget om formiddagen og kommer hjem til hun skal sove ved 12-tiden, så kan hun ligge i 2 timer og bare synge/lege, det sker også at hun sidder op og bliver frygtelig sur over at skulle være i barnevognen.
Så tager vi hende jo op(efter vi også har prøvet at gå med barnevognen, uden held), men hun er jo træt og bliver hurtigt sur og ked af det, og vi skal virkelig aktivere hende for at have et glad barn, de dage hun sover er det jo slet ikke sådan, der er hun glad og kan lege selv, hvis vi er i haven eller laver mad.
I vuggestuen er det kun sket en gang sidste uge efter helligdagene at hun ikke sov.
Hun sover så senest kl 19.00 og tager gerne 12 timer, (norm. sover hun kl 20.00) men hun er da stadig for lille til at undvære middagsluren ikke?
Vi har talt lidt om, om det kan være fordi hun så gerne vil være sammen med os i weekenderne (hun er jo i vuggestue hver dag fra 8.30-15.30) og nu er hun så bevidst og ved at vi laver noget, som hun måske går glip af, hvis hun sover.
Hvad mener du ?
Hilsen Charlotte