Brev:
Søvn, vil ikke sove om aftenen
7. juni 2009
Alder:
14 mdr.
Søvn, vil ikke sove om aftenen
Hej Helen
Hjælp!!
Vi har brug for hjælp til at få vores søn til at falde i søvn om aftenen, vi er ved at køre surt i det.
Vores dreng på 14 måneder vil ikke sove om aftenen, når han viser træthedstegn går vi ind med ham og vugger ham i vores arme imens vi synger, men han græder og græder. Før i tiden lagde vi ham i sengen og sang og så faldt han i søvn, men pludselig ville han ikke det mere og vi gik igang med at vugge og synge, det hjalp et stykke tid, men ikke mere.
Efter aftensmaden giver gør vi ham klar til natten og går ind i stuen hvor han leger et stykke tid til han viser træthedstegn ca. ved 19.30-20.00 tiden, når han begynder at gnide sig i øjnene og ører tager vi ham ind for at putte og det er her det går helt galt.
Hvis vi ligger ham i sengen rejser han sig op hele tiden og ligger vi ham ned og synger og nusser ham skriger han indtil han kommer op at stå igen.
Vugger vi ham kan vi af og til få ham til at falde i søvn, men ellers er det igen med masser af skrig og gråd.
Det virker som om han ikke er træt på trods af de tegn han viser, så vi har prøvet at lade ham være længere oppe og han kan snildt være oppe til mellem 21.30-22.00 tiden hvor han bare leger og øver sig i at gå rundt.
Han vågner ved 07.00 tiden om morgenen og sover fra kl.12-14 og så først igen til aften når han skal i seng.
Jeg går ikke ud fra det er fordi han sover for meget i løbet af dagen, men ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
Når vi lader ham være græder han også (virker overtræt), men når vi vil putte ham græder han også og vil ikke sove.
Det virker som om han bare vil lege videre, men er samtidig pjevset.
Håber på et eller flere gode råd..
Hilsen Linda