Brev:
Hvordan får jeg lov til at børste min søn tænder?
7. juni 2009
Alder:
10 mdr.
Hvordan får jeg lov til at børste min søn tænder?
Hej Helen,
Tak for info omkring tandpasta!
Ang. tandbørstning, vil jeg høre om du har et par tips til hvordan jeg får ”lov” til at børste min søns tænder uden kamp, idet han enten nægter at åbne munden eller presser tandbørsten ud af munden med tungen og spænder imod i hele kroppen!
Jeg har fra et par måneder før han fik tænder givet ham en tandbørste til at ”øve” med på puslebordet, vi startede med at børste tænderne for et par uger siden, da de første to tænder i undermunden var helt fremme; jeg sætter ham på bordet i badevær., foran spejlet og jeg synger vores ”tandbørste-sang”. Den første uges tid gik det ok, han grinte lidt og lod mig børste tænderne – men nu kæmper han i mod! Han har nu tre tænder helt ude og de to fortænder er netop på vej ud. Er det evt. ubehageligt for ham at få børstet tænderne der er på vej ud eller?
Jeg er lidt ”bange” for at presse for meget mht. tandbørstning for at det ikke skal blive endnu værre og mere kamp at få dem børstet senere hen – det skal jo gerne være en god oplevelse, så han kommer godt igang med tandbørstning!
Har du et tip til en ”pædagogisk” måde til dette, sikkert ikke, enestående tilfælde!?
TAK,
Med venlig hilsen
Lone