Brev:
Udvikling hos 2-årig
6. maj 2004
Alder:
2 år
Udvikling hos 2-årig
Jeg henvender mig til denne brevkasse, da min ene tvillingesøn i en periode stillede alle sine bondegårdsdyr i rækkefølge? Også videobånd blev stillet pænt op. Det skal siges at han gjorde det 5-8 gange indenfor en periode af 2 mdr. og nu er hold helt op og leger almindeligt med dyrene.
Han er i øvrigt meget kærlig og er glad for at lege med sine 2 søskende, han taler meget men stadig noget utydeligt, og er glad for boldspil, bøger, fangeleg etc., men han er helt klart sin egen, og meget vidende i forhold til sin tvillingebror.
Han er motorisk fint med også, dog er brormand bedre dér og til sammenligning er han lidt langsommere. Han kravlede da han var 10 mdr. og gik da han var 14 mdr. Har jeg grund til at være nervøs?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg ar en kollega hvis søn også stillede dyr i rækkefølge og sidenhen er blevet diagnosticeret Aspergers Syndrom. Min søn er også lidt udspekuleret, og jeg har en fornemmelse af at han nogle gange bruger mig, dvs. han er ikke så umiddelbar som sin bror.
Jeg ser frem til et svar.
På forhånd tak