Svar: Lægger hovedet på mors arm
7. juni 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Maibrit
Det lyder dejligt at Valdemar putter sig ind til dig og gerne vil ligge med hovedet på din arm - men du har ret i at du stille og roligt, når han er faldet til ro, bør trække armen til dig og lade ham sove videre på et fladt underlag.
Som regel begynder man ikke at give børn hovedpude, før de er så gamle at de selv kan bede om det. De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før 2 års alderen, hvor deres hoved er så stort at det naturligt har behov for støtte om natten. Puden man vælger her skal stadig være i børnestørrelse og ikke for tyk.
Så Valdemar er lige lille nok til en hovedpude synes jeg - din arm er okay, da han falder trygt til ro, men når han sover godt, så er et fladt underlag stadig det bedste :o)
Håber dette er svar nok, fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske