Brev:
Urolig søvn - Er det normalt?
8. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Urolig søvn - Er det normalt?
Hej Helen
Jeg har igen et spørgsmål omkring min søns søvn.
Han har altid sovet meget uroligt, først troet vi det var fordi at han ikke fik nok mad når jeg ammet ham, fordi han i løbet af natten var oppe ca. hver time for lige at spise, så vi begyndte at give mme (nan) det hjalp på lidt længer søvn, men han var stadig meget urolig. Han fik svamp bag sine øre så vi troet at det var det der måske var grunden til at han var så urolig når han sov, men det er væk, og han er stadig urolig når han sover. Den lille stakkel har fået børene eksem, så nu smør vi hver dag, morgen og aften, men ingen ro i kroppen på ham.
Når jeg nu siger at han er urolig når han sover så mener jeg at han: ligge og drejer hoved fra side til side hans arme gnider han rundt i hoved får skubbet sutten ud bliver ked af det, så ind med sutten putte dynen godt rundt om ham med armene under dynen så han ikke får skubbet sutten ud eller får vækket sig selv med de små arme. Med hans ben spjætter han så dynen falder af, og så er hans små arme klar til at gnide igen…..
Han sover ved siden af mig så jeg kan have en hånd på han, putte ham og lige give sutten når den er faldet ud. I løbet af en nat putter jeg ham ca. 5 gange, har hånden på ham også 5 gange har ham liggende i mine arme, (så jeg kan vugge ham) i ca. en time for det meste mere. Det er det samme om dagen vis han skal have en lang lur skal jeg være der så jeg kan putte, vugge og give sut.
I løbet af dagen leger, synger, dansen og gør gymnastik så det er ikke fordi at han er træt nok.
Jeg håber virkelig at du har nogle gode råd til en lidt mere rolig søvn.
Hilsen en træt mor.