Brev:
Hvad sker der - er det udviklingsspring?
8. juni 2009
Alder:
2 mdr.
Hvad sker der - er det udviklingsspring?
Hej Helen.
Vores datter er nu 8 uger gammel. Hun har indtil for ca. 2 uger siden sovet dårligt - specielt om aftenen. Da hun rundede de 6 uger og indtil i forgårs fik hun en god dagsrytme. Spisning hver 3.-4. time og 3 gode lange lure i løbet af dagen samt en god nattesøvn. Hun havde tilfredse vågenperioder og var nem at putte ved træthedstegn.
For halvandet døgn siden gik alt op i hat og briller. Hun græder og pylrer konstant og vil kun sidde på arm. Hun powenapper på maks. 20 min. ad gangen og er derfor helt udmattet af træthed. Hun klatspiser og får ikke tilnærmelsesvis opfyldt sit mælkebehov. Hun afviser flasken når vi tilbyder - eller spiser kun 20-25 ml.
Hun virker ikke syg - men hun er absolut ikke "sig selv". Kan der mon være tale om et udviklingsspring - i så fald hvor lang tid kan der gå før hun bliver tilpas igen ? Kan vi hjælpe hende på nogen måde ? Og hvormange dage kan hun undvære sit fulde mælkebehov ?
Er selv i behandling for en fødselsdepression - så jeg hænger i forvejen i laser, hvilket mindsker overskudet til et barn der græder dagen lang. Min mand er hjemme hos os - så det aflaster dog en del.
Ser frem til dit svar - på forhånd tak.
Med venlig hilsen
A