Brev:
At spise nok
8. juni 2009
Alder:
7 mdr.
At spise nok
Kære Helen
Jeg har lige et spørgsmål om mad ift vores tvillinger. Jeg har læst en del af dine anbefalinger til børn i deres alder, men jeg har meget svært ved at få Frederik til at spise så meget og ofte.
Vores dag ser sådan ud for dem begge:
ca. 05: Flaske (150-200)
08: Grød (havre el. øllebrød) + mælk i kop. Hvis Frederik har drukket en del kl 5, så kan/vil han ikke spise noget.
Sover: 9-10.30(11)
11.30: For det meste grøntsagsmos og kød/fisk, mælk af kop + frugtmos. De er også begyndt at få rugbrød med leverpostej el. andet smørbart. Det kan de rigtig godt lidt og kan godt spise det.
kl 13 lur på 1 1/2 - 2 timer
ca. 15: flaske med 150 ml
kl 18. grøntsagsmos med kød/fisk, mælk af kop
kl 19.30: Flaske til at falde i søvn på. sover begge meget hurtigt.
Flaske omkring 23-24 tiden.
De sover som de fleste andre i deres alder. Nogen dage godt, andre dage mere uroligt, men sådan er det jo.
Men mit problem er, at jeg ikke altid synes jeg kan få så meget mad i Frederik og han er ikke den, der bare sidder med munden åben - han skal mere overtales, hvor søster er betydelig lettere og spiser meget bedre af ske.
Desværre har han også en tendens til meget bedre at kunne lide pulvergrød og glasmad. Det irriterer mig lidt, da jeg helst vil lave maden, så jeg ved hvad de får. Jeg kan kun begynde at tro, at der er sukker el. lign i maden, siden han bedre kan lide det.
Jeg er lidt obs på det, da han i forvejen ikke er den største dreng. Han er knap 7 mdr (d. 13/6) og vejer omkring 7,2 kg og er 69 lang.
Har du nogen forslag til hvad vi kan gøre eller skal vi bare acceptere, at han ikke spiser så meget - han vejer jo ikke for lidt ift kurverne - er dog over 1 kg mindre end sin søster, men hun er også godt i stand:-)
Med venlig hilsen
Nina