Svar: Kan fladt baghoved rette sig ind?
13. maj 2004
Alder:
2 mdr.
Jeg har ingen erfaringer med Kraniosakralterapi og kan derfor ikke råde dig i den retning.
Hvorvidt barnets hoved vil ændre facon afhænger af barnets alder, samt hvorvidt barnet fortsat lejres 'uhensigtsmæssigt' i forhold til det flade sted.
Jeg synes du skal tale med din sundhedsplejerske eller læge omkring problemet. I kan evt. få en henvisning til en fysioterapeut, som kan hjælpe jer videre alt efter hvad problemet er.
Da du har læst et tidligere svar er du sikkert klar over at man inde på babyparadise.dk kan købe en pude som kan afhjælpe lejringsbetinget fladt kranie. Jeg har dog heller ikke er faring med denne pude, men kan dog oplyse at den findes.
Fortsat held og lykke med din søn.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske