Brev:
Morgenmadshelvede
9. juni 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Morgenmadshelvede
Hej Helen
Nu er det igen gået lidt i koks med morgenmaden og Benjamin.
Jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise morgenmad, jeg har prøvet alt hvad jeg mener er acceptabelt som morgenmad. Havregryn/havregrød, havregrynsboller / rugmel / grahamsmelsboller, rugbrød, øllebrød, rugfras, minifras og tilsvarende. Cornflakes til tider, men holder igen pga. salten. Han gider bare ikke, kun hvis jeg sidder og mader ham vil han spise.
Jeg nævnte det i hans børnhave og der synes de at han skulle komme og spise hos dem i stedet. Det har vi så prøvet, men der står den på teboller med syltetøj eller havregryn med to teske fulde sukker.... Det må jeg indrømme at jeg ikke mener at han skal have.
Hvad kan jeg gøre? - Skal jeg vitterlig til at accepterer at han siger fra og kommer afsted uden mad? - Det skal siges at de i børnehaven generelt ikke er særlig gode til at få ham til at spise, han har ofte for travlt med at lege.
Det sker praktisk taget hver dag at han kun har spist en halv rugbrødsmad på en hel dag, det synes jeg er for lidt især når han knokler så meget rundt som han gør og ingen morgenmad har fået.
Vægtmæssigt mangler han som sådan ikke noget, han er 104 cm høj og vejer godt og vel 14 kg, dog har han ikke taget på det sidste halve år siden han er startet i børnhaven!
Jeg har prøvet at lade ham selv om morgemaden og ikke være "efter ham", men der sker ingenting, han sidder der bare eller begynder at lege. Om jeg sidder hos ham eller ej, er resultatet ofte det samme.
Hvad er dine tanker om det?
Hilsen Camilla