Brev:
Søvn 6½ mdr
7. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Søvn 6½ mdr
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg har en datter på 6 1/2 mdr. Hun er en glad men bestemt lille dame. Ang. hendes søvn har dagsøvnen altid været et problem, mens natsøvnen faktisk kører ok.
Hun har indtil hun var omkring 4-5 mdr. ikke kunnet sove mere end 1/2 time ad gangen. Skal hun sove mere end det, så skal man køre hende en barnevognstur. Alligevel vågner hun stort set altid efter 1/2 time, men kører man kan hun godt falde i søvn igen og så kan hun sove op til 1 1/2 time igen.
Hun vil ikke sove mere end den halve time hvis hun står uden for - man skal altså køre hende og hun er ligesom afhængig af den bevægelse. Mit spørgsmål er om vi kan gøre noget for at ændre på det, for det er anstrengende at skulle gå tur med hende i op til fire timer om dagen for at hun kan få den søvn hun har brug for om dagen?
Hvis hun sover indendøre sover hun dårligt og sover også max. 1/2 time. Er det noget der ændrer sig med tiden eller kan man lave om på den vane med at hun skal køres i barnevognen?
Med venlig hilsen
Anna