Brev:
Inspiration til ny madplan - 9 mdr.
12. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Inspiration til ny madplan - 9 mdr.
Hej Helen
Så er Anna ved at være 9 måneder og vi kunne godt bruge en ny madplan og lidt inspiration.
Vores dag er som følger:
7.30 op, spiser havregrød med sveskemos
9.30 ca. mellemmåltid i form af lidt frugt og lidt ost. (jeg vil gerne begynde at give hende en halv bolle eller sådan noget, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til gluten mm.)
10.00 formiddagslur
12.00-12.30 middagsmad i form af rugbrødshapser med leverpostej, smørost, makrel eller tun samt agurkstænger eller avokado.
13.30-14.00 modermælk
Eftermidagslur
15.30-16.30 Mellemmåltid i form af frugt og evt. lidt mere modermælk eller grød
17.30-18.00 aftensmad, det samme som os
19.30-20.00 i seng med en flaske.
24.00 flaske hvis hun ønsker
5.00 flaske
Sammenlagt får hun ca. 500ml modermælk/erstatning i døgnet.
Jeg trænger til inspiration i form af nye typer af mellemmåltider, som ikke er alt for store, for så kan hun ikke spise hovedmåltiderne.
Anna er blevet meget aktiv, og hun gider ikke andet end at stå eller sidde, men vi lægger hendes også på maven, hvilket gør hende meget meget sur, hun får møffet sig selv bagud eller lidt frem og til siden, men ikke uden at hun er fuldstændig hysterisk imens. Det er jo ret træls, da hun gerne skulle lære at kravle.
Når hun sidder, gør hun også alt for at finde noget hun kan hive sig op i så hun kan komme op og stå.
Hvad gør jeg bedst i ovenstående situationer for at fremme hendes motoriske udvikling?
Tak for din hjælp
Venligst Susan