Brev:
Vores datter slår ved aflevering i vuggestuen
12. juni 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Vores datter slår ved aflevering i vuggestuen
Kære Helen,
Tak for din hjælp sidste gang vi henvendte os :0)
Vi har dog stadig et problem når vi afleverer vores datter i vuggestuen.
Derhjemme udviser vores datter ikke udadreagerende adfærd, hverken mod lillebror eller de andre børn i området hvor vi leger. Hun kan, når hun føler sig irettesat eller ikke må bestemme sparke ud eller slå efter os - altså mor og far, aldrig andre i familien.
Dog kommer slå manien op i hende når hun bliver afleveret om morgenen. Hun er stadig ny i vuggestuen, har gået der halvanden måned og vi kan forstå på personalet at hun ikke udviser denne adfærd når vi er gået, kun i afleverings situationen. Dette er vi fuldstændige uforstående overfor og har svært ved at finde den rigtige metode for at forhindre dette.
Vi er hurtige med at stoppe hende og forklarer at det må man ikke, det gør ondt på xxx, skal vi ikke lege istedet for osv. Vi har sat os udenfor vuggestuen og forklaret at når vi kommer ind skal vi være søde, og har også prøvet at fjerne os fra hende. Hun fortryder hurtigt når vi siger at så går vi altså, men dette er jo heller ikke holdbart at straffen så er at vi efterlader hende i institutionen - hvilket vi selvfølgelig ikke gør, men tager hende op og siger at man ikke må slå, for derefter at hygge lidt og derfra sige farvel.
Vi er på herrens mark med denne adfærd og håber at du kan give os et råd. For det er altså en noget afstumpet adfærd at rende rundt med. Især når hun sparker et 8 mdr gammel baby i hovedet og ikke holder inde når vi beder hende om det.
Vi er tydelige som voksne i familien og man er ikke i tvivl om at vi mener at hun skal holde inde når hun slår. Måske vi gør det rigtige men at det tager tid - hvad mener du??
Kærlig hilsen
Børnenes Forældre