Brev:
Natteskræk
13. maj 2004
Alder:
4 år, 2 mdr.
Natteskræk
Min søn, magnus, er 4 år og 2 måneder. Han har nu for 2.gang på 3 uger haft et anflad af natteskræk. I følge politikens leksikon.
Han er i panik. Skriger, fråde om munden, kraftig vejrtrækning og slår, kradsen og sparker.
Han oplever vist noget med edderkopper og noget med en kage han ikke vil spise - sammen med sin bedste ven fra børnehaven.
Han er umulig at komme i kontakt med under anfaldet, hvor jeg sørger for han ikke skader sig selv.
Det atypiske er at han faktisk om morgenen kan huske noget af det og at det ikke er mareridt idet jeg ikke kan opnå kontakt til ham under anfaldet. Det er meget voldsomt og virker som en dårlig film med dæmonbesætttelse.
Efter ca 20 min falder han til ro og er den harmoniske rolige velfungerende dreng som han altid har været.
Fortæl mig lidt om denne lidelse og hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham yderligere så det ikke sker for ham.
Hvad udløser denne lidelse?
Mange venlige hilsner
Benedikte