Brev:
Den nødvendige mælkeration?
14. juni 2009
Alder:
8 mdr.
Den nødvendige mælkeration?
Kære Helen,
Vi havde meget succes med dit svar sidst vi skrev til dig - mange tak for det!
Så nu benytter vi muligheden igen.
Vores datter på knap 8 mdr. får nu grød/mos 5 gange om dagen. Morgen, middag og aften + 2 mellemmåltider. Jeg ammer kun 2 gange i døgnet. Ved puttetid og nogle gange ved 5 - 6 tiden om morgenen.
Vores datter har aldrig villet indtage hverken modermælkserstatning eller vælling. Så det eneste hun har fået i flaske er kamillete. Vand har hun drukket af kop siden hun var 6 mdr.
Vi er nu bekymret for, om hun får nok mælk, og om hvorvidt vi må begynde at give sødmælk - (det kan være allergifremkaldende, ikk? Det skal siges at hendes far døjer meget med både allergi og astma).
Har overvejet at stoppe helt med at amme, men kan vi så give hende en flaske med sødmælk ved puttetid, nu hvor hun nægter at drikke MME..?
Hun bliver puttet ved 21-tiden og vågner hver nat klokken 4.30. Eller d.v.s. hun vågner ikke rigtigt, men ligger og klynker og vrider sig. Fornemmer ikke hun er sulten, nærmere at hun er urolig. Her prøver jeg at give kamillete, men hvis det ikke får hende til at falde til ro, ammer jeg hende. Er det ikke underligt at det er samme tidspunkt hver eneste nat? Hvad kan vi gøre for at komme ud af denne vane? Lykkedes det os at få hende til at være rolig igen - sover hun til 7 - 8 tiden.. På de gode nætter uden amning.
Hun sover i sin egen seng fra 21.00 - 04.30 hvorefter jeg tager hende over i vores seng for at give hende tryghed.
Om dagen er hun glad, munter og utrolig nem!!
Håber du kan vejlede os...
På forhånd mange tak!