Brev:
Natteroderi og søvnmønster - 9 mdr.
14. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Natteroderi og søvnmønster - 9 mdr.
Hej Helen.
Ja så har jeg lige et spørgsmål mere omkring Line og hendes sovemønster om natten. Jeg starter lige med at opdatere lidt omkring Line, måske det kan hjælpe lidt.
Line er efterhånden 9 ½ mdr. Hun har de sidste 2 uger kunne gå og bliver bedre og bedre. Hun "snakker" meget og er vældig nysgerrrig. En glad og smilende pige. Hun har efterhånden 7 tænder og jeg er lidt i tvivl om det er 1 mere på vej. Så jeg synes selv at hun er utrolig godt med tilsvarende sin alder.
Om dagen sover hun 1. lur fra ca 8.45 - 9.30 (bliver vækket efter 45 minutter) og 2. lur fra ca 12.00 - 13.30. Hendes appetit varierer meget fra dag til dag, og jeg accepterer at det er sådan. Hun får 1 flaske med MME et sted mellem 3 og 4 om natten og en flaske vælling ca kl 19.30. Ja jeg er desværre stoppet med at amme, da det var en kamp at få hende til at ligge stille og tage fat, hun er alt for nysgerrig.
Hun bliver puttet ca kl 19.30. Indtil ca kl 2 sover hun fint, vi hører hende slet ikke. Men så starter det og de næste ca 2 timer er hun vågen. Kan det være sult? Eller handler det om trykhed? Jeg kunne selvfølgelig godt give hende flasken kl 2, men har så ikke haft held med at hun sover til ca 5.30 som hun gør ellers. Hvis hun får flasken kl 2 er hun allerede vågen kl 4.30 og her er hun slet ikke til at få til at sove igen. Måske det bare er en periode vi lige skal igennem. Der sker jo også meget udviklingsmæssigt. Hvad tænker du?
Håber du kan finde hoved og hale i mit brev.
Med venlig hilsen
Line´s mor